پرولین در عسل

عسل حاوی حدود 1-1/5در صد پروتیین می باشد. این فرآورده همچنین  حدود  27 اسید آمینه آزاد دارد که  در بین آنها پرولین با حدود 50 – 85 درصد بیشترین مقدار آمینواسید را در بر می گیرد. محتوای پرولین در عسل های مختلف،  با توجه به نوع گلی که زنبور از آن تغذیه کرده است متفاوت است. پرولین به طور عمده توسط زنبور عسل در هنگام تبدیل شهد به عسل وارد آن می شود. . این امر باعث می شود مقدار پرولین ملاکی برای اطمینان از منشا شهدی  عسل باشد (البته همراه با سایر شاخص ها مانند مقدار قند ساکارز و فعالیت های گلوکز اکسیداز). بنابراین ، در برخی موارد از محتوای پرولین به عنوان شاخص تقلبی بودن عسل استفاده می شود. مشخص شده است که مقدار پرولین عسل طبیعی باید بیش از 180mg / Kg باشد. مقدار کم پرولین می تواند به معنی تقلبی بودن عسل با منشا شکری آن باشد.  بنابراین آنالیز عسل برای تعیین مقدار پرولین می تواند ملاکی برای تازگی و طبیعی بودن عسل باشد.

در این آزمایشگاه مقدار پرولین عسل اندازه گیری می شود. با ما تماس بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
ترکیبات فنلی
نوشتهٔ بعدی
سنجش فعالیت آنزیم آمیلاز

پست های مرتبط

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسین مرعشی نیا
    فوریه 26, 2021 3:19 ب.ظ

    سلام
    اطلاعات موجودمثل مقادیراندازه گیری فاکتورهای موجوددرعسل مثل ساکارز، هیروکسی متیل فورفورال، آمیلازو……برای مردم عادی چندان مفید نیست. مگراینکه این مقادیربرای عسل اندازه گیری شده ودراختیارباشند.
    بنظرمیرسدسایت جهت خریداران عمده ، صادرکنندگان ویاکسانی ازعسل بعنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند مناسب است، آنهامتوجه میشوندکه بایدعسل راآنالیزکنندتابتوانندکیفیت بهترراانتخاب کنند.

    پاسخ
    • جناب مرعشی نیا
      با سلام:
      بایستی خدمت شما عرض نمایم که این سایت بیشتر برای صادر کنندگان، تولید کنندگان عمده عسل و افرادی که با آنالیز عسل در ارتباط هستند طراحی شده است . اطلاعات عمومی در مورد عسل در این سایت گنجانده نشده است و این اطلاعات را می توان از سایت های غیر تخصصی بدست آورد.
      با احترام

      پاسخ
  • BLACK GUYS FUCK WHITE WOMAN –> 4erteg.ru
    [url=http://4erteg.ru/]Detail[/url]: [url=http://4erteg.ru/]http://4erteg.ru/[/url] http://4erteg.ru/ http://4erteg.ru/

    پاسخ
  • You received a money transfer of $ 89.44! PREPAYMENT! To receive funds, go to the payment page
    [url=http://5.79.219.166:8080/work/drac/]Detail[/url]: [url=http://5.79.219.166:8080/work/drac/]Official bank site/url] Official bank site Official bank site

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست